Nike Korea and Squad Future Retail have launched the interactive media what customers could experience innovative running technology with at Nike flagship store, Gangnam in 2016. Customers could see the performance and innovative stories of their running products, as well as running information and coaching service. Details are follows.
As a result, 16,549 customers have used interactive media for 4 months, of which 2,000 customers have applied for the running coaching service. Sales of running shoes increased 45% and inquiries and fitting for products increased 200% from the previous season. It is remarkable achievement to install the transparent OLED showcase first time. In addition, Interactive infinite screen has been introduced as good example of interactive retail media to pay attention by Nike Asia Division.
나이키 코리아와 스쿼드 퓨처리테일은 혁신적인 러닝 기술 체험을 위한 고객 반응형 미디어를 2016년, 강남의 나이키 브랜드 플래그십에 설치했다. 고객들은 이를 통해 러닝제품의 성능과 혁식적인 스토리를 확인할 수 있을 뿐만 아니라, 러닝에 대한 정보, 코칭 서비스까지 제공받을 수 있다.
결과적으로 총 4개월 동안 16,548명의 고객이 고객 반응형 미디어를 이용했고, 이 중 2,000명은 러닝 지도 서비스 프로그램을 신청했다. 러닝화 판매는 전 시즌 대비 45% 증가했고, 제품 문의 및 시착은 200% 증가했다. 투명 OLED 쇼케이스를 아시아 최초로 오프라인 스토어에 설치한 것은 리테일 미디어의 괄목할 만한 성과이다. 또한 반응형 인피니티 스크린의 구현은 나이키 아시아지부에서 주목해야 할 반응형 미디어 사례로 소개한 바 있다.
Full experience film
Interative Tranparent OLED Show case
First, Samsung Electronics’ transparent OLED was used for the first time in Korea, and the digital display showcase that looks like water flows was realized. Customers could perceive the waterproof function intuitively, since the appearance of disappearing water is realized according to their reaction in the showcase.
인터랙티브 투명 OLED 쇼케이스 : 한국 최초로 삼성전자의 투명 OLED를 활용하여, 실제 물이 흐르는 듯한 쇼케이스를 디지털로 구현했다. 고객반응에 따라 물이 사라지는 모습이 구현되기 때문에, 러닝화의 방수 기능을 직관적으로 인지할 수 있다.
인터랙티브 투명 OLED 쇼케이스 : 한국 최초로 삼성전자의 투명 OLED를 활용하여, 실제 물이 흐르는 듯한 쇼케이스를 디지털로 구현했다. 고객반응에 따라 물이 사라지는 모습이 구현되기 때문에, 러닝화의 방수 기능을 직관적으로 인지할 수 있다.
Interactive Infinity Screen
Second, the interactive infinity screen was installed at the bottom of the shoe shelf. If customers put the shoes on the screen, they can immerse themselves in visual experience and epic stories seem to run on the road with cinematic screen.
인터랙티브 인피니티 스크린 : 진열대의 신발을 들어 스크린에 올려 놓으면, 길 위를 달리는 듯한 시각적 경험과 서사적 스토리에 몰입할 수 있는 영상이 펼쳐짐과 동시에 러닝화의 대한 정보를 볼 수 있다.
인터랙티브 인피니티 스크린 : 진열대의 신발을 들어 스크린에 올려 놓으면, 길 위를 달리는 듯한 시각적 경험과 서사적 스토리에 몰입할 수 있는 영상이 펼쳐짐과 동시에 러닝화의 대한 정보를 볼 수 있다.
Digital Kiosk for Running
Third, the running information stand has set up. Customers could use the digital kiosk in store to get the running course in Seoul, fashion styling information, and also receive teaching service for running from the Nike running coach.
디지털 키오스크 : 고객들은 매장 내 디지털 키오스크를 통해 서울의 러닝 코스, 러닝 스타일링 정보를 확인할 수 있고, 나이키 러닝 코치로부터 러닝에 대한 지도 서비스를 받을 수도 있다.
디지털 키오스크 : 고객들은 매장 내 디지털 키오스크를 통해 서울의 러닝 코스, 러닝 스타일링 정보를 확인할 수 있고, 나이키 러닝 코치로부터 러닝에 대한 지도 서비스를 받을 수도 있다.