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THANK YOU FESTIVAL
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LOTTE MART

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THANKYOU festival Integrated Branding
The Thank You Festival(땡큐절) was Lotte Mart’s year-end campaign built around the catchy line “Ding! The deals begin.” Inspired by old-school flyers and leaflets, the creative direction focused on strong key colors and a repetitive, rhythmic tone to drive memorability. Campaign videos repeated the signature line while introducing main deals, and vertical flyer-style short-form videos were produced as digital assets.The campaign was structured to release coupons and daily discount items every morning at 10 a.m. when the bell actually rings on the website, creating a consistent reason for customers to return. Influencer content, Instagram power pages, and blogs helped spread large-scale visit-based reviews across social channels. As a result, the campaign achieved over 10 times the related search volume compared to previous year-end sales events by Lotte Mart.

‘땡큐절’ 캠페인은 “종이 땡, 할인이 큐”라는 라임을 중심으로 기획된 롯데마트의 연말 할인 행사입니다. 전단지와 찌라시 콘셉트를 차용해 키 컬러를 정하고, 모든 비주얼과 카피를 중독성 있게 구성했습니다. 광고 영상은 “종이 땡, 할인이 큐”를 반복하며 주요 할인 상품을 소개했고, 전단지를 세로형 숏폼으로도 제작해 영상 소재화했습니다.
행사 구조는 매일 오전 10시에 쿠폰과 요일별 특가 상품을 공개하는 방식으로 설계해, 타이밍에 맞춘 고객 유입을 유도했습니다. 인스타그램 파워페이지, 인플루언서, 블로그 등 바이럴 채널을 활용해 방문형 후기 콘텐츠를 대규모로 확산시켰고, 실제로 롯데마트의 기존 연말 행사 대비 10배 이상의 관련 검색량 증가를 기록했습니다.










‘땡큐절’ 캠페인은 “종이 땡, 할인이 큐”라는 라임을 중심으로 기획된 롯데마트의 연말 할인 행사입니다. 전단지와 찌라시 콘셉트를 차용해 키 컬러를 정하고, 모든 비주얼과 카피를 중독성 있게 구성했습니다. 광고 영상은 “종이 땡, 할인이 큐”를 반복하며 주요 할인 상품을 소개했고, 전단지를 세로형 숏폼으로도 제작해 영상 소재화했습니다.
행사 구조는 매일 오전 10시에 쿠폰과 요일별 특가 상품을 공개하는 방식으로 설계해, 타이밍에 맞춘 고객 유입을 유도했습니다. 인스타그램 파워페이지, 인플루언서, 블로그 등 바이럴 채널을 활용해 방문형 후기 콘텐츠를 대규모로 확산시켰고, 실제로 롯데마트의 기존 연말 행사 대비 10배 이상의 관련 검색량 증가를 기록했습니다.

 
 







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