LOTTEMART Fresh Intelligence Campaign
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LOTTE MART
LOTTE MART
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Fresh Intelligence Campaign
Fresh Intelligence Campaign
‘
신선지능’ 캠페인은 롯데마트가 수년간 축적해온 신선식품 관리 노하우를 소비자가 실제로 체감할 수 있도록 기획된 프로젝트입니다.
신선에 대한 모든 노력을 하나의 지능형 시스템처럼 브랜딩한 ‘신선지능’**이라는 개념을 통해, 신선한 식재료를 보다 직관적이고 설득력 있는 전개로 차별화하였습니다. 캠페인 초기에는 온라인 쇼핑 리뷰와 커뮤니티 게시글 수만 건을 수집·분석해, 품목별로 소비자들이 실제로 느끼는 장보기 페인포인트를 도출. 이를 롯데마트만의 신선관리 방식과 연결해 문제를 해결하는 구조의 커뮤니케이션 로직을 설계했습니다.
시즌성 품목인 삼겹살과 수박을 시작으로 ‘엄마도 실패할 때가 있다’, ‘아빠도 실패할 때가 많다’ 같은 공감형 카피 중심의 영상 콘텐츠를 제작.
이를 광고 및 SNS 소재로 활용해 Campaign Power를 극대화하였습니다. 또한 실제 신선관리 프로세스를 다룬 다큐 스타일의 영상 콘텐츠도 제작해 네이버 검색 결과 및 소셜미디어 상에 축적했습니다.
오프라인 매장에서는 사이니지 카피 및 디자인 폴리시를 개발해, 신선지능이라는 브랜드가 전 매장에 걸쳐 일관되게 인식되도록 했습니다.
We developed the “Fresh Intelligence” campaign to make Lotte Mart’s years of fresh food management expertise tangible to consumers.
By branding every aspect of freshness management as part of a unified, intelligent system, we positioned fresh ingredients with greater clarity, persuasion, and distinction.
At the campaign’s launch, we collected and analyzed tens of thousands of online shopping reviews and community posts to identify real consumer pain points by category.
We then mapped these insights to Lotte Mart’s unique freshness protocols, designing a communication logic that clearly connected consumer issues with brand-led solutions.
We began with seasonal favorites—pork belly and watermelon—creating emotionally resonant video content with relatable copy such as “Even Mom Gets It Wrong Sometimes” and “Even Dad Gets It Wrong Often.”
These were deployed across advertising and social platforms to maximize campaign power.
In addition, we produced documentary-style content highlighting Lotte Mart’s actual freshness control systems, enriching both Naver search results and social media visibility.
For offline stores, we developed signage copy and design policies to ensure consistent and recognizable communication of the Fresh Intelligence brand across all locations.
신선에 대한 모든 노력을 하나의 지능형 시스템처럼 브랜딩한 ‘신선지능’**이라는 개념을 통해, 신선한 식재료를 보다 직관적이고 설득력 있는 전개로 차별화하였습니다. 캠페인 초기에는 온라인 쇼핑 리뷰와 커뮤니티 게시글 수만 건을 수집·분석해, 품목별로 소비자들이 실제로 느끼는 장보기 페인포인트를 도출. 이를 롯데마트만의 신선관리 방식과 연결해 문제를 해결하는 구조의 커뮤니케이션 로직을 설계했습니다.
시즌성 품목인 삼겹살과 수박을 시작으로 ‘엄마도 실패할 때가 있다’, ‘아빠도 실패할 때가 많다’ 같은 공감형 카피 중심의 영상 콘텐츠를 제작.
이를 광고 및 SNS 소재로 활용해 Campaign Power를 극대화하였습니다. 또한 실제 신선관리 프로세스를 다룬 다큐 스타일의 영상 콘텐츠도 제작해 네이버 검색 결과 및 소셜미디어 상에 축적했습니다.
오프라인 매장에서는 사이니지 카피 및 디자인 폴리시를 개발해, 신선지능이라는 브랜드가 전 매장에 걸쳐 일관되게 인식되도록 했습니다.
We developed the “Fresh Intelligence” campaign to make Lotte Mart’s years of fresh food management expertise tangible to consumers.
By branding every aspect of freshness management as part of a unified, intelligent system, we positioned fresh ingredients with greater clarity, persuasion, and distinction.
At the campaign’s launch, we collected and analyzed tens of thousands of online shopping reviews and community posts to identify real consumer pain points by category.
We then mapped these insights to Lotte Mart’s unique freshness protocols, designing a communication logic that clearly connected consumer issues with brand-led solutions.
We began with seasonal favorites—pork belly and watermelon—creating emotionally resonant video content with relatable copy such as “Even Mom Gets It Wrong Sometimes” and “Even Dad Gets It Wrong Often.”
These were deployed across advertising and social platforms to maximize campaign power.
In addition, we produced documentary-style content highlighting Lotte Mart’s actual freshness control systems, enriching both Naver search results and social media visibility.
For offline stores, we developed signage copy and design policies to ensure consistent and recognizable communication of the Fresh Intelligence brand across all locations.